Fekete Antalék hajtják a cseh vitézeket

gyulaiMiroslav Zapletal vezet a III. Gyulai Várfürdő Kupa szombati napján bonyolított négy rendkívül kemény szelektív szakasz után. A csehek Hummerrel versenyző nagyágyúját a pénteki szuperspeciál legjobbja, Fekete Antal hajszolja a Toyota Hilux Overdrive-val, míg a 3. pozícióban Szalay Balázs állomásozik az Opel Mokkával.

A mezőny pénteken már ízelítőt kapott abból, hogy milyen rekkenő forróság várható Gyula környékén ezen a hétvégén, s az időjárás nem is hazudtolta meg önmagát. Kora reggeltől kíméletlen volt a hőség, de a lelkes nézősereget ez nem tántorította el a pályák mellől, a versenyzők pedig a Kötegyán környéki 34 kilométeres, valamint a Sarkad és Doboz térségében felvázolt 62 kilométer hosszú szelektív szakaszon is apait-anyait beleadtak.
Miroslav Zapletal – aki csehként nyert 2009-ben magyar bajnokságot, ráadásul 2012-ben egyszer már diadalmaskodott Gyulán is – a Hummerrel rendkívüli tempót diktált: a napi penzum első két szakaszát a 2. pozícióban zárta, majd délutánra felgyorsult és mindkét szakaszon a legjobb időt repesztette, így jelenleg 1 óra 57 perc és 24 másodperces összidővel vezeti az eredménylistát.
Zapletal 2 perc 56 másodperccel előzi meg a Cargo Racing párosát, a magyar bajnoki tabellát vezető Fekete Antalt és Tóth Györgyöt:
– A napunk arról szólt, hogy megpróbáltunk Zapletal nyomában maradni. A délutáni rövid szakaszon 1 percet, a hosszabb menetben pedig másfél percet javítottunk a délelőtti eredményeikhez képest. Mivel a hátrányt sikerült folyamatosan kontrollálnunk, szerintem van okunk az elégedettségre, aztán pedig meglátjuk, hogy mit tartogat számunkra a vasárnap – értékelt a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző bajnoki éllovas.
Szalay Balázs és Bunkoczi László, az Opel Dakar Team duója 4 perc 9 másodperces hátránnyal áll a 3. helyen. Az egység dolgát jócskán hátráltatta a fedélzeti átbeszélő rendszer meghibásodása:
– Így nagyon nehéz volt megtalálni a ritmust, semmi nem úgy alakult, ahogyan szerettük volna. Holnap megpróbálunk visszavágni – mondta a korábbi többszörös gyulai győztes, akinek ez az egyetlen hazai versenye idén.
Igazi „mindent bele”-hajrát produkált a nap első három szakaszán Fodor Imre és Mesterházi Márk a verseny egyik legkülönlegesebb járgányával, a Ford Ranger Dakarral. A duó pénteken a méterszámláló és az első áthajtó tengely hosszúra nyúlt javítása miatt 22 perces időbüntetést kapott, amit szombaton megpróbáltak ledolgozni: ennek jegyében az első két szakaszon a legjobb időt repesztették, a harmadikon a 2. időt érték el, a negyedik szelektív végéhez közeledve viszont árokba borultak.
Az éltrió mögött lőtávolságban zárta a napot a mezőny másik különlegessége, a Schlesser Original SP01 a spanyol párossal, Joan Roca Villával és Xavier Blanco Garciával. A Baja Aragon Világkupa-futamra hangoló egység hátránya Szalayékhoz képest 44 másodperc, míg Zapletaltól 4 perc 53 másodperccel vannak lemaradva. Roca Villa a nap végén egy érdekes adalékkal is szolgálat:
– Őszintén szólva hihetetlen ez a mezőny, rendkívüli autók és pilóták csatáznak egymással. Nyugodtan mondhatom, hogy a magyar bajnokságnál erősebb nincs sehol Európában!
A mezőny egyetlen magányos autósa, a T3-as géposztályba tartozó Klement Mosquitóval versenyző Hangodi Zoltán áll az 5. pozícióban. A versenyző érdemeit növeli, hogy allergia kínozza és gyakorlatilag alig látott.
A TH-csoportban is egy Nissan-pilóta, Gyabronka István volt a nap legjobbja, ráadásul ebben a kategóriában történt egy komolynak tűnő, de szerencsés kimenetelű incidens is. A GTA Motorsport színeiben versenyző Lovász György és Balda László az egyik szakaszon olyan balszerencsésen repült ki egy bukkanóból, hogy a navigátor nyaka megrándult: a fájdalmakra panaszkodó Balda Lászlót a szervizparkból a kórházba szállították, ahol a szükséges műszeres vizsgálatoknak köszönhetően megerősítést nyert, hogy a másodpilóta nem szenvedett komolyabb sérülést.
A kamionosok között egyedül induló Qualisport-egység folytatta a magányos terepezést és a Scania finomhangolását, ami olyannyira jól sikerült, hogy a Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Ács László alkotta trió rendszeresen futott olyan időket, amelyek jobbak voltak az autós kategória hátsó régiójának eredményeinél.
A motoros-quados kategóriában a yamahás Polgár Gergely áll az élen 8 perc 57 másodperccel megelőzve a KTM-es Horváth Lallert. A két motorost a quados Marczinek Zsolt követi egy Yamaha nyergében.
A III. Gyulai Várfürdő Kupa vasárnap három szelektív szakasszal zárul: délelőtt Sarkad térségében a hosszabb menetet teljesítik, míg délután két ízben futják a Kötegyán környékén kialakított rövidebb szakaszt.

Az verseny állás a második nap után. Autók: 1. Miroslav Zapletal, Maciej Marton (cseh, H3 EVO VII., Offroadsport.cz, T1.2.3) 1:57:24 óra, 2. Fekete Antal, Tóth György (Toyota Hilux, Cargo Racing, T1.1.3 géposztály) 2:00:20, 3. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Mokka, Opel Dakar Team, T1.1.3) 2:01:33, 4. Joan Roca Vila, Xavier Blanco Garcia (spanyol, Schlesser Original, Team Sonangol Schlesser, T1.2.3) 2:02:17, 5. Hangodi Zoltán (Klement Mosquito, T3) 2:03:05, 6. Zdenek Porizek, Marek Sykora (cseh, H3 EVO II., Offroadsport.cz, T1.1.2) 2:03:36.
TH csoport: 1. Gyabronka István, Radics Gábor (Nissan D22 PickUp, Sólyom Team MSE) 2:54:04, 2. Lovász György, Balda László (Toyota Land Cruiser, GTA Motorsport) 7:59:03.
Motorok, kvadok: 1. Polgár Gergely (Yamaha WR 450F, Gyulai Motoros Racing Team) 2:23:04, 2. Horváth Lalle (KTM 530 EXC, Sandlander Management) 2:32:01, 3. Marczinek Zsolt (kvad, Yamaha Raptor 700, Garzone R.O.P.) 2:47:21, 4. Csete Kitti (kvad, Suzuki LTZ) 9:49:37, 6. Pajer Csaba (Beta RR40) 9:51:35.
Kamion: 1. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (Scania, Qualisport) 2:33:22.

Forrás: tereprali.com

Fotó: f1-live.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.