Interjú Kárai Tamás autókrossz Európa-bajnokkal

A franciaországi Saint-Igny-de-Vers adott otthont az autókrossz Európa-bajnokság utolsó előtti futamának, ahol a touring car versenyosztályban Kárai Tamás győzött, 2011 után másodszor is megnyerve ezzel a sorozatot. Az orosháziak büszkeségével készült interjú egy korábbi viadal előtt készült.

A nyirádi futamgyőzelemért járó serleggel
A nyirádi futamgyőzelemért járó serleggel

– Autókrossz, vagy rallikrossz?
– Természetesen az autókrossz áll a szívemhez közelebb. Ebben a szakágban kezdtem meg versenyzői pályafutásomat és ebben értem el nemzetközi sikereket is. A rallikrossz hasonlít ugyan, de teljesen más felkészültséget és vezetési stílust igényel, a futamokat egyfajta fejlődési lehetőségnek tekintem. Sokan megszóltak érte, hogy elhagyom a hőn szeretett autókrosszt, de ez nem igaz. Mindig is az az ember voltam, aki egyre magasabb célokat tűz ki maga elé és folyamatosan megy előre. Én nem felejtem el, hogy honnan jöttem. Tudom, hogy autókrossz alapozta meg a versenyzői kvalitásaimat, de az elmúlt időszak bebizonyította, hogy van keresnivalóm a rallikrosszban is.
– Autókrosszban Európa-bajnokként állsz rajthoz a versenyeken. Ez befolyásoló tényező számodra?
– Természetesen vannak elvárások, és ezt igazán a múlt évben tapasztaltam, amikor mindenki címvédést várt tőlem. Ilyen a magyar társadalom, csak az első hely, a dobogó legfelsőbb foka számít. Azt senki nem nézi, hogy az utóbbi években mindig ott voltam az élmezőnyben a csapatom segítségével. Az aktuális versenyen nem foglalkozunk a címmel. A döntő leintéséig csak az adott pálya érdekel minket, és persze a Skoda Fabia működése. Utána és előtte jöhet a matek. Egy biztos: győzni megyünk minden egyes futamra!

A franciaországi pálya kellemes emlék lesz Kárai Tamás számára, hiszen itt lett másodszor is Európa-bajnok
A franciaországi pálya kellemes emlék lesz Kárai Tamás számára, hiszen itt lett másodszor is Európa-bajnok

– Milyen életút vezetett téged Európa csúcsára?
– Köztudott, hogy orosházi gyerek vagyok. Ebben a városban születtem, itt végeztem el az iskoláimat és itt kezdtem el sportpályafutásomat is. Az idősebb korosztály még emlékezhet rá, hogy milyen pezsgő autósport-élet volt Orosházán pár évvel ezelőtt. Olyan meghatározó volt a szöcskés társadalomban egy-egy hétvége, mint most Nyirádon vagy Kakucson. Ez volt az a közeg, ami engem is megfertőzött és kihívást láttam benne. Elkezdődtek az audis, majd a mitsubishis évek, jelenleg pedig egy Skoda Fabia volánját tekerem. huzamosabb ideje Szépen fokozatosan, mégis nagy lendülettel építettük fel a csapatunkat. Minden autó váltás nagy falatnak bizonyult, de megküzdöttünk vele. Szerencsés helyzetben tudhatom magam, mert olyan emberek vesznek körül, akik nem hátrálnak meg, és a problémák megoldására törekednek. Küzdelmes út vezetett a kontinens-bajnoki címig, de bízom benne, hogy lesz még második, harmadik is.
– Egy adott versenyre miképp készülsz, illetve hogyan készítitek fel az autót?
– Az első a Skoda felkészítése! Én mellette egy sok odafigyelést igénylő vállalkozást vezetek, tehát a versenyhétvégék után próbálok mindig gyorsan visszakerülni a hétköznapokba, miközben a háttérben a szerelőim, kollégáim már a következő futamra készülnek. Ez a folyamat jól működik. Mindenki tudja a dolgát, és teszi is. Nekem már csak a végső fázisban kell bekapcsolódnom, persze azért minden részletről tudok. A kisebb-nagyobb fejlesztéseket együtt beszéljük meg, de én döntök. Szeretem tudni, hogy milyen alkatrészek vannak beépítve, hiszen a versenyeken, a beállításokon és működési mechanizmusokon sok múlik. A felkészítés pedig rendszerint teszttel zárul.

Hajósi Miklós

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.