Keszthelyi Vivien újabb szintet lépett

Az új istállóban új távlatok nyílnak meg Vivien előtt

Óriási lehetőséget kapott Keszthelyi Vivien, olyat, amely világszinten is kevés autóversenyzőnőnek adatik meg. A családjával Szarvasról elszármazott pilóta karrierje során egyre magasabb szintekre jutott.

A kezdetektől felnőtt férfi pilóták között versenyzett nemzetközi sorozatokban, és az első éveiben a Swift Cup Europe-ban elért abszolút eredményeivel már 13 évesen megmutatta, hogy fényes jövő állhat előtte. A benne rejlő potenciált az Audi Sport Racing Academy is felismerte, így következő két esztendőt már a német márka gyári pilótájaként, kétszeres túraautó-bajnokként hagyta maga mögött.
Kontraktusa harmadik évében, 2018-ban szintén az Audi égisze alatt lépett a nagy túraautó (GT) kategóriába, ahol 17 évesen az első szezonjában rookie bajnoki címet szerzett. Ezt követően sem volt megállás: angol főtámogatójának köszönhetően tavaly már a nemzetközi Formula kategóriában indult, és szerzett értékes tapasztalatot Ázsiában és Európában az F3-ban.
Vivien új kategóriában versenyzett, de ez nem állította meg abban, hogy további rekordokkal bővítse önéletrajzát. A 2019-es idény végén az első formaautós szezonban gyűjtött pontok tekintetében ő lett minden idők legsikeresebb magyar autóversenyzője, és az egyetlen, akinek két kontinensen is sikerült pontot szereznie a kategóriában.
A folyamatos fejlődésnek úgy tűnik, hogy meglett a jutalma. A Formula kategória szinte minden szintjén érdekelt Carlin istálló három éves szerződést ajánlott Keszthelyinek, melynek keretein belül felkészülhet és eljuthat a Forma–1-ig. A magyar autósport történetében kevés pilótának adatott meg, hogy nemzetközi elitben versenyezhessen, éppen ezért az ifjú versenyző eddig álmodni sem mert arról, hogy egyszer ilyen magas szinten képviselheti hazáját.
– Ez már túlmutat az egyéni karrieremen. Köszönettel tartozom szüleimnek, továbbá a német Audi Sport vezetőségének, és minden támogatónak akik a pályafutásom elején lehetőséget biztosítottak, hogy minden tőlem telhetőt megtegyek az autósportban, továbbá az eddig vezető úton a tekintélyes anyagi támogatás mellett sportszakmailag is segítették munkámat. Az egyre nagyobb lehetőség egyúttal jelentős anyagi terhet is jelent, melyet a jelenlegi támogatóim, valamint az Innovációs és Technológiai Minisztérium segítségével próbálunk megoldani – fejtette ki a 19 éves pilóta.


Keszthelyi Vivien azt is elmondta, hogy a nemzetközi autósportban a Forma–3 kategóriától felfelé igyekeztek a megfelelő helyeken felhívni a figyelmet az egyre növekvő anyagi teherre, valamint a kínálkozó kiemelkedő lehetőségre, mellyel Magyarország az autósport csúcsának tartott Formula kategóriában az autóversenyzőnő révén felkerülhet az autósport világtérképére.
– Természetesen jeleztük Magyarországon a megfelelő helyeken a lehetőséget. Rettentően szerencsésnek érzem magam, hogy női pilótaként eljutottam a Forma–3-ba is. Büszke vagyok rá, hogy magyar pilótaként top csapattól kaptam lehetőséget a király kategóriáig eljutni. Ez, mint tudjuk, nemzetközi szinten nagyon keveseknek adatik meg, különösen a női pilóták közül. Talán két-három autóversenyzőnő mondhatja el magáról a világon, hogy hasonló lehetőséget kapott. Közöttük viszont egyedül én szorulok anyagi támogatásra, mivel egy ilyen kis országban kevés támogató cég áll rendelkezésre – fogalmazott Keszthelyi Vivien.
Hozzátette: magyarként szinte lehetetlen eljutni az autósportban legmagasabb szinten jegyzett Formula kategóriába, mivel a külföldi pilóták jelentős pénzügyi és – országuk révén – gazdasági előnnyel bírnak.
– Annak ellenére, hogy a külföldi pilótákhoz képest hátrányos helyzetem miatt lényegesen kevesebbet tesztelhettem, úgy gondolom, hogy az elmúlt évek alatt minden kategóriában tudtam tartani a versenyt a nemzetközi mezőnyben, és magyar pilótaként minden kategóriában a legtöbb pontot, dobogót és trófeát tudtam gyűjteni. Nemzetközi szinten a támogatásbeli különbségek sajnos nagyon szembetűnők, de remélhetőleg ez a jövőben meg fog változni… – mondta a pilóta.