Szeretne dicsőséget szerezni Magyarországnak

Vivien a Formula-3-as autóban

Keszthelyi Vivien autóversenyzőként örömöt és dicsőséget szeretne szerezni az országnak a Formula kategóriában, a világban pedig minél nagyobb megbecsülést a magyaroknak. A szarvasi származású ifjú hölgy az egyetlen magyar autóversenyző a világ női pilótáinak rendkívül szűk elitjéből, akinek esélye lehet a Forma-1-ig eljutni. És ahogyan azt fiatal kora ellenére az eddigi túraautó, majd GT versenyzői pályafutása során már többször bizonyította, képes felvenni a versenyt a legjobbakkal is.

A számottevően nagyobb kihívást jelentő Formula-3 kategóriában továbbra is kemény munkával készül, folyamatosan fejlődik, és mindent megtesz, hogy minél feljebb kerüljön a kijelölt egyre magasabb lépcsőkön, és amikor lehetőség nyílik rá, ő legyen az első magyar női pilóta az autóversenyzés királykategóriájában.

A kezdetek
A sokszínűség az autóversenyzésben is egyre fontosabbá válik: Keszthelyi Vivien 13 éves kora óta, fiatal lányként, lépésről lépésre keményen küzd, hogy az egyre magasabb nemzetközi szinteken is jó eredményeket elérve, felhelyezze Magyarországot a térképre a férfiak uralta autósportban. Eddigi teljesítményével sikerült magára felhívnia a figyelmet: a túraautó és GT kategóriákban elért sikereket követően mára már az első szezonok tekintetében ő a nemzetközi Formula kategória történetének legeredményesebb magyar pilótája.
Karrierje kezdete óta a fiatal autóversenyző zajos körülmények között végzi felkészülését. A pálya aszfaltján legalább annyi időt töltött, mint otthona melegében. Már a legelejétől számtalan képzésen, fizikai, illetve vezetéstechnikai edzésen, versenyen vett részt a különböző nemzetközi versenypályákon.


A nemzeti versenyeken elért kimagasló eredményei után, 2014-ben Keszthelyi az iskola mellett már az FIA Swift Cup Europe nemzetközi sorozatban indult. Azóta a versenyzés számára nem csak hobbi, hanem a munkája. Főleg, hogy egy évvel később, először az Swift Cup Austria promotere ültette be saját költségén az osztrák sorozatba, majd az azt következő idényben a német Audi figyelt fel rá, aminek köszönhetően az Audi Sport Racing Academyn folytatta a professzionális autóversenyzéshez szükséges ismeretek elsajátítását, akkor már teljes egészében a vezetésre koncentrálva.

A kihívás
2015 őszétől az Audi versenyakadémia első női versenyzőjeként folytatta tanulmányait, így aztán a mai napig ő az egyetlen magyar pilóta, aki az autóversenyzők részére fenntartott gyári akadémián pallérozódhatott, ahol a teljes körű, mindenre kiterjedő oktatás során évről-évre profi autóversenyzői tudást, tapasztalatokat szerzett.
Tizenöt éves korától már az Audival folytatta a sikeres túra- és GT-autós versenyzést, ezekben a kategóriákban Vivien 3 év alatt 3 bajnoki címet és közel nyolcvan dobogós helyezést szerezve zárta túraautós pályafutását.

Az Audi Sport Racing Académián, Sheldon van der Linde és Nicklas Nielsen társaságában

Karrierjének kétségtelenül egyik legnagyobb lépcsőfoka már háromszoros túraautó-bajnokként, 18 évesen érkezett el, amikor számára addig ismeretlen terepre tért, és a Formula kategóriában, a Forma-3-ban folytatta.
– Ezt a döntést meg kellett hozni, miután a túraautózás csúcsát jelentő DTM átalakuláson ment keresztül, és az Audi már korábbi formájában nem kívánt részt venni benne. Maradhattam volna a GT kategóriában, vagy a magasabb lépcsőfok, a Formula-3 kategória volt a következő opció, utóbbit választottuk. Hatalmas kihívásnak tűnt, a kezdetekre egy a világ javarészt formula kategóriában versenyző pilótanőinek indított tehetségkutató jóvoltából került sor, hasonlónak köszönhetően korábban már a túraautó kategóriában, férfiak között is indultam. Itt is sikerült bekerülnöm a világ legjobb 20 női autóversenyzője közé. Ez természetesen hatalmas változás volt számomra, hiszen a Formula kategória nem hasonlítható össze a túraautós versenyzéssel, ezért mindent, szinte elölről kell megtanulnom, kitapasztalnom. Ezzel együtt egy hatalmas kihívás is, amibe örömmel vágtam bele, mivel minden esetben az a célom, hogy fejlődjek és még jobb versenyzővé váljak. Mindazonáltal tisztában vagyok vele mennyire nehéz a csúcsra vezető út – fogalmazott a pilóta.


A maximum a minimum
Az autósport királykategóriáját célul kitűző Keszthelyi Vivien a legkevésbé sem kíméli magát.
– Képesnek kell lenni a végsőkig a pályán mozgatni az autót, és időről időre a maximumon vezetni. Csak akkor lehet a leggyorsabb kört megtenni, ha a lehető legkésőbb fékezel, tökéletes a fordulási pont, a lehető leghamarabb gyorsítasz, az ideális vonalon haladsz, aztán megint elegendő sebességet viszel be a következő kanyarba – ezt az egész versenytáv alatt, körönként általában 10-15 kanyarral. Ez minden körben tized, századmásodperc pontossággal ismétlődik, többek közt a gumik és az üzemanyag fogyásából, valamint pálya hőmérsékletből adódóan folyamatosan változó körülmények között. Mindezt úgy, hogy a legkisebb hiba is végzetes lehet – mondta a még mindig csak 20 éves Keszthelyi Vivien.
Azt is hozzáfűzte, hogy a verseny végén mindig az lesz a legjobb, aki tudja, hogyan lehet kihozni ezt a Formula versenyautóból. Reményei szerint sokan követik majd a példáját.
– Szeretnék örömöt és dicsőséget szerezni az országnak, a világban pedig minél nagyobb megbecsülést a magyaroknak. Napjainkban és a jövőben pedig, ha csak egyetlen kislány vagy kisfiú a hazánkban vagy a világban miattam, illetve az általam bejárt út miatt választja ezt a csodálatos sportágat és sikeres lesz, már akkor megérte a sok belefektetett munka.

Sz. T.

error: Content is protected !!