A Körös Dragon SE több mint 40 fős csapattal vett részt a klubcsapat világbajnokságon, amit az elmúlt héten bonyolítottak le az olaszországi Ravenna melletti versenypályán. Ezt a versengést úgy kell elképzelni, mint a futballban. Az országok legjobb klubcsapatai kapnak lehetőséget az országos szövetségtől az indulásra.
Magyarországról négy egyesület nyerte el az indulás jogát az éves teljesítménye alapján, közöttük volt a szarvasi székhelyű Körös Dragon is.
– Csapatunk hétfőn hajnalban indult útnak kisbuszokkal, személyautókkal. Szállásunk közel volt a tengerhez, úgy negyedórányira a pályától, ami azért is volt lényeges, mert akadt olyan reggel, amikor negyed kilenckor már futamunk volt. Minden távon több hajóosztályban, korcsoportban indultunk. Premier és szenior korosztályban, összetétel szempontjából férfi (open), női és vegyes (mix) hajó típus szerint tíz (small) és húsz fős (standard) hajókban, kétszáz, ötszáz, valamint kétezer méteres távokon – számolt be az előzményekről Szitó Szabolcs, a szarvasiak egyik szakmai vezetője.
A klubcsapat világbajnokság iránt folyamatosan nő az érdeklődés. Idén nagy hajóban 105, kis hajóban 132 nevezés érkezett a szervezőkhöz, ami nem kis kihívás elé állította a házigazdákat a versenyműsor összeállítása tekintetében.
– Az időjárás csütörtök és vasárnap kivételével kedvező volt. Kedden és szerdán a leghosszabb távokon rendezték meg a futamokat egy ezer méteres ovális pályán, üldözéses rendszerben. Kormányosaink, Nyerges Miklós és Szitó Zsuzsa profin vezették végig legénységeinket a három fordulós pályán. Komoly feladat ez a kormányosoknak, hiszen a tíz másodpercenkénti indítás miatt több előzés, utolérés is előfordul, ami a szabályok betartásával, főleg a fordulókban igen nagy odafigyelést igényel – jegyeztük a beszámolót.
Ezen a versenytávon a Körös Dragon egységei közül a szenior nyitott húsz fős hajó volt a legsikeresebb, amely ezüstérmes lett a húsznál több tagot számláló népes mezőnyben.
Csütörtökön és pénteken a 200 méteres számoké volt a főszerep. Az egyik rajtgép meghibásodása miatt hatvan perces késéssel indultak a futamok. A szervezők nem álltak a helyzet magaslatán, így a nap során további két órás csúszást sikerült „összeszedniük”, ami már behozhatatlannak bizonyult a csütörtöki programon belül.
– Legénységeink jól szerepeltek, a rajtgépes indítás nem okozott nehézséget, A szenior A egységünk az előfutam során a legjobb időt evezte. Kellett volna még evezni egy döntőt is, de az időjárás közbeszólt, így azt hosszas éjszakai egyeztetések után áthelyezték a pénteki nap végére. Természetesen azt a napot is végig versenyeztük, a leadott nevezésünk szerint. Félő volt, hogy túl fáradtak leszünk a várva várt késő délutáni döntőre, de nem így történt! A finálét megelőző utolsó futamaink a premier legénységgel lettek volna. Az előfutam középfutam, esetleges döntő már túl megerőltető lett volna, de az ifjú csapattársainktól kaptunk egy esélyt, hogy az aranyesélyes számunkban jól teljesíthessünk. Nemes gesztussal lemondtak az aznapi versenyzésükről azért, hogy minél kipihentebben szállhassunk hajóba. És innen már nem volt mese, az ő kedvükért is meg kell csinálnunk! Sikerült. Premierjeink szellemével, szurkolásával sikerült, meg lett a klubvilágbajnoki aranyérem – mesélte a részleteket Szitó Szabolcs.
Azt már mi tesszük hozzá a laikusok kedvéért, hogy a Körös Dragon szintén éremesélyes premier korosztályú hajójában több, erősebb szenior is evez, fiatalabb társaik az ő kedvükért mondták le versenyüket azért, hogy saját korosztályukban a legjobbat nyújthassák.
A világbajnokságot szombaton és vasárnap 500 méteres versenyszámok zárták. Sokan nem kedvelik ezt a távot, mert sprintnek hosszú, viszont több taktikázásra ad lehetőséget, mint a kétszázas táv.
– Szombat reggel a szervezőktől egy más hozzáállást tapasztaltunk, ami azt eredményezte, hogy szinte minden futam pontosan, vagy pár perccel hamarabb indult, mint ahogyan a versenyműsorban meg lett határozva. A várakozásoknak megfelelve, több összeállításunk is küzdhetett a döntőkben a dobogós helyekért. Vasárnapra megint rossz időt ígértek, ami be is következett, így a nap végét kicsit lerövidítették, de minden döntő meg volt tartva. A futamok végeztével indultunk is haza, ahol még sokat fogjuk mesélni a hat nap alatt velünk történteket. Köszönjük mindenkinek a segítséget, aki valamilyen módon hozzátett ahhoz, hogy a legjobban teljesítsünk a versenyen, jó szállásunk legyen, minden regisztrációval kapcsolatos dolog működjön, az edzések minősége a legjobb legyen, valamint edzőnknek, Nyerges Mikinek, aki az egészet összefogta – zárta élménybeszámolóját Szitó Szabolcs.
A Körös Dragon egységeinek eredménysora
2000 méter. 2. hely: szenior A open 20-as hajó. 4. hely: szenior A vegyes 10-es. 7. hely: szenior A vegyes 20-as. 7. hely: szenior B open 10-es. 8. hely: premier open 20-as. 9. hely: szenior B vegyes 10-es. 16. hely: szenior A női 10-es.
200 méter. 1. hely: szenior A open 20-as. 4. hely: szenior B open 10-es. Elődöntő: szenior B vegyes 10-es. Elődöntő: szenior A vegyes 20-as. Reményfutam: szenior A női 10-es.
500 méter. 2. hely: szenior A open 20-as. 4. hely: szenior A vegyes 10-es. 4. hely: szenior B open 10-es. Elődöntő: szenior A női 10-es. 8. hely: szenior B vegyes 10-es. 10. hely: premier open 20-as.
A sárkányhajó klubcsapat világbajnokság, arany- és kétszeres ezüstérmes egységének tagjai: Pribelszki Boglárka, Balázs Tibor, Bige Géza, Bite Zsolt, id. Bogár Gábor, Busa Róbert, Hegedűs Péter, Kálmán Tibor, Kis Pál, Körmendi László, Kozma Gábor, Lazúr Tibor, Marik László, Mózes Imre, Nyerges Miklós, Pálfi János, Séllei Csaba, Simonidesz Zoltán, Szamosi Zsolt, Szitó Szabolcs, Terhes Attila, Tóth Gábor, Wichmannn Barnabás.